Klar görande!

Igår hade vi likgiltighets plans grejs på morgonen. Var väldigt tråkigt om jag får säga det själv. Men något som fångade min uppmärksamhet var en helt idiotisk komentar på Fb. Våran mentor, en väldigt bra snubbe, riktigt snäll är han oxå, står och pratar om kränkningar, mobbning och trakaserier, att man inte ska säga elaka saker och that shit.
Eftersom jag inte tyckte det va så intressant, (för det är ju inte så lätt att stoppa som lärarna kanske tror?) Så kollade jag in facebook och såg ett inlägg där en tjej hade klankat ner på per, (våran mentor) där hon skriver att han har FULA skor. Jag vet det kanske inte är något att hänga uppsig på, och om det skulle varit en matte lektion eller något så skulle jag inte bry mig. Men nu stod han och predikade om att vi inte skulle hålla på å kränka mobba och trakasera andra. Så det första hon gör är att göra just de?!
Har absolut inget emot att ta det öga mot öga, absolut inte men jag ville inte ta det så Per hör! det är han inte värd. Dessutom försvann hon ut ur klassrummet på en gång..
Och jag han snacka om något JÄTTE viktigt!?! vem fan skulle vilja bli mobbad?
Egentligen har jag bara väntat på att jag ska explodera, små pikiga komentarer.. jag klarar av ett antal men tillslut läggs dem på hög och sen *pang*
Och det är verkligen inte min stil att skriva sånt här på bloggen!
Men hon har skrivit på sin så då får väl jag skriva på min?;)


Kommentarer
Postat av: Nathalie

vad hittar du på ikväll?:)

2010-12-08 @ 18:55:20
URL: http://liborius.blogg.se/
Postat av: matilda

Riktigt bra Amanda! Det där visar vilken jävla bra tjej du är!

2010-12-08 @ 19:41:19

kommentera för ett roligare bloggande:

vad heter du?:
lite bättra än alla andra?

E-postadress: (bara jag som ser den)

kanske har blogg oxå?:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0