Anorexi

När jag gick i nian hade vi en lite rundare tjej i skolan. Hon var lite, jag kan inte säga mobbad för hon valde precis allt själv.
Ialla fall så träffade jag henne igår på ICA, och jag fick ont i magen. Jag vet att hon såg upp till mig i nian, men eftersom hon inte pratade med mig pratade jag inte med henne, eller jo men hon svarade typ aldrig..
När vi möttes igår kollade hon ner i backen , rakt in i hyllor eller vart som helst utom på mig. Då skämdes jag, nå så fruktansvärt.
Hon var hälften så smal som mig, och när jag såg att hon kollade bort  när jag tittade på henne kändes det som att hon tänkte '' nej jag är för tjock, Amanda kollar på mig som om jag är jätte tjock och ful''.
Bara tanken att hon kommer gå ner i vikt ännu mer... tänk om allt är mitt fel. Nej det är det förmodligen inte men ni måste prata mer med dom i er omgivning. JAg vill itne att någont ska få känna att den utsattas liv är ert ''fel''
Hon mådde inte bra det säg man, och jag hoppas hon kommer förstå att det är bättre att ha några kilo extra än att tyna bort.
kära läsare ÄT, ÄT, ÄT!!

Kommentarer

kommentera för ett roligare bloggande:

vad heter du?:
lite bättra än alla andra?

E-postadress: (bara jag som ser den)

kanske har blogg oxå?:

vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0